MOBICOM

  • -

MOBICOM

Σενάρια για την εξέλιξη των αναδυόμενων υπηρεσιών mCommerce (IST-1999-21000)

 

  

Περιγραφή

Το Mobicom έχει ως στόχο να διερευνήσει τους θεμελιώδεις παράγοντες που επηρεάζουν την εξέλιξη του mCommerce, όπως η δομή της αγοράς, οι βασικοί παίκτες, οι τεχνολογικές αρχιτεκτονικές, η συμπεριφορά των καταναλωτών, τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Προς τον σκοπό αυτό επιδιώκονται οι ακόλουθοι στόχοι:
• Προσδιορισμός των υφιστάμενων παραγόντων που απορρέουν από τις εταιρίες κινητών επικοινωνιών και ηλεκτρονικού εμπορίου, που επιτρέπουν ή εμποδίζουν την ανάπτυξη του mCommerce στην Ευρώπη
• Προσδιορισμός των νέων διαδρομών ανάπτυξης που προκύπτουν από τη σύγκλιση τεχνολογιών κινητών επικοινωνιών και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου
• Περιγραφή και προδιαγραφή των νέων επιχειρηματικών μοντέλων και υπηρεσιών καθώς και της διάδοσης και υιοθέτησης προτύπων mCommerce
• Προετοιμασία των κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τη ρύθμιση και την πολιτική για τη διευκόλυνση της ανάπτυξης του mCommerce
• Οικοδόμηση της συναίνεσης, διάδοσης και αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους stakeholders του mCommerce
Το Mobicom χωρίζεται σε 3 φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την ανάλυση των κλάδων των Κινητών Επικοινωνιών και του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, παρουσιάζοντας τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά των δύο κλάδων οδηγώντας τους στην εξέλιξη και την ανάπτυξη. Η δεύτερη φάση αξιολογεί τη σύγκλιση της βιομηχανίας, την τεχνολογική εξέλιξη και τις δυνατότητες ανάπτυξης της mobile αγοράς. Νέες υπηρεσίες και εφαρμογές θα αξιολογηθούν με βάση κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες επηρεάζοντας την υιοθέτηση και τη διάδοσή τους. Οι μελέτες σκοπιμότητας θα παράσχουν δεδομένα σχετικά με τη διαδικασία εμπορευματοποίησης και ετοιμότητας της αγοράς. Η Τρίτη φάση περιλαμβάνει μια κοινωνικοοικονομική ανάλυση σχετικά με την ένταση της νέας εξέλιξης της αγοράς. Για το σκοπό αυτό, τα σενάρια εξέλιξης του mCommerce θα αναπτυχθούν σε σχέση με κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν αυτή τη διαδικασία. Τέλος, θα δοθεί έμφαση σε ρυθμιστικά ζητήματα, νέες μεθόδους εργασίας, νέα δυναμική στην αγορά και νέα επιχειρηματικά μοντέλα.