ECR

  • -

ECR

Πρόγονοι και συνέπειες του συναισθηματικού δεσμού καταναλωτή-καταστήματος: O ρόλος του δεσμού (ECR Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο διεθνούς εμπορίου – Unilever Research Grant)

 

Περιγραφή

Το παρόν ερευνητικό έργο ερευνά το φαινόμενο του συναισθηματικού δεσμού καταναλωτή-καταστήματος στο πλαίσιο του λιανικού εμπορίου τροφίμων. Εφαρμόζοντας τεχνικές μοντελοποίησης χρησιμοποιώντας διαρθρωτικές εξισώσεις (Structural Equation Modeling-SEM) το μοντέλο των προγονικών συναισθηματικών δεσμών (πχ τόπος, εμπιστοσύνη στο brand, κοινωνική εκφραστικότητα του brand, η αγάπη στο brand, η συμπάθεια στο brand, η απόλαυση) και οι συνέπειες ( πχ. από στόμα σε στόμα, τάση εγκατάλειψης, πίστη, πρόθεση, πωλήσεις) αναπτύσσονται και δοκιμάζονται πειραματικά. Επιπλέον, ερευνάται κατά πόσον οι δεσμοί του καταναλωτή πολλαπλασιάζουν/μετριάζουν τους συνδέσμους του μοντέλου. Ειδικότερα, βασισμένο στο θεωρητικό υπόβαθρο του δεσμού με το brand, το έργο χρησιμοποιεί μια μεθοδολογική έρευνα για να ερευνήσει τους παράγοντες της συσχέτισης, τις συνέπειες και τα μετριασμένα αποτελέσματα της σχέσης άγχους. Στη συνέχεια το έργο ερευνά το κατά πόσο οι πρακτικές/βιωσιμότητα της ευθύνης συνιστούν ένδειξη συναισθηματικής συσχέτισης στη δυάδα καταναλωτή-λιανικού εμπορίου όπως και το αντίστροφο σε προθέσεις έντονης εμπιστοσύνης. Επιπρόσθετα, το έργο σκοπεύει στο να ελέγξει τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών, όπως ο αλτρουισμός, η ανάγκη για δραστηριότητα και αυτοβελτίωση μετριάζουν τα θετικά αποτελέσματα των πρακτικών βιωσιμότητας του συναισθηματικού δεσμού. Τελικά, δοκιμάζεται να συνδεθεί η συναισθηματική προσκόλληση σε πραγματικά δεδομένα συμπεριφοράς καταναλωτών (πχ πωλήσεις) και ερευνάται εάν το φαινόμενο της συναισθηματικής προσκόλλησης διαφέρει στην περίπτωση καταστήματος με εκπτώσεις.