2012/05/21 – brandfather.gr – Online αγορές

  • -

2012/05/21 – brandfather.gr – Online αγορές

Category : Internet , Press

Online αγορές: Τι ψωνίσαμε το 2011

Online αγορές: Τι ψωνίσαμε το 2011

Ιδιαίτερα αισιόδοξα ήταν τα συμπεράσματα της έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την καταγραφή της συνολικής αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου και την συμπεριφορά των Ελλήνων online καταναλωτών κατά το έτος 2011.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε πρόσφατα και σε αυτή εκτιμάται ότι ο συνολικός τζίρος που πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2011 στο internet, προσέγγισαν το ποσό των 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, μέγεθος αυξημένο κατά 30% σε σύγκριση με το 2010. Υπολογίζεται ότι πλέον, ηλεκτρονικές αγορές πραγματοποιούν ενάμιση εκατομμύριο Έλληνες, οι οποίοι αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές το χρόνο, ξοδεύοντας, πάλι μεσοσταθμικά, το ποσό των 1150 ευρώ ετησίως. Από αυτά, το μεγαλύτερο ποσό κατευθύνεται σε ελληνικά sites, περίπου το 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα υπόλοιπα κατευθύνονται, κυρίως, σε δικτυακούς τόπους της Ευρώπης και των ΗΠΑ.

Οσον αφορά τα προϊόντα που αγοράζουν οι Έλληνες, στην πρώτη θέση βρέθηκαν οι υπολογιστές και τα ηλεκτρονικά είδη, εισιτήρια ταξιδιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, είδη σπιτιού και βιβλία.

Εντούτοις, το 2011, κατηγορίες που παλαιότερα ήταν αναιμικές εμφανίστηκαν να συγκεντρώνουν την προτίμηση υπολογίσιμου αριθμού κοινού. Ο λόγος για το έτοιμο φαγητό, τα καλλυντικά, τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα κοσμήματα και τα ρολόγια. Επίσης, ένας υπολογίσιμος αριθμός Ελλήνων χρηστών, φαίνεται να χρησιμοποιεί το internet για να κάνει τα ψώνια του από το σούπερ μάρκετ.

Οι αυξήσεις αυτές οφείλονται στη σχετική προώθηση που κάνουν τα sites ημερήσιων προσφορών (κουπόνια), αλλά και στην ανάγκη για πιο προσεγμένες και ορθολογικές επιλογές, ακόμα και στα καθημερινά προϊόντα. Στο ίδιο πλαίσιο, τα sites ημερήσιων προσφορών αποτέλεσαν το 2011 το 20% των συνολικών online αγορών, ενδεικτικό και αυτό της δυναμικής τους.

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι πέρα από τις κλασικές αγορές, οι Έλληνες online καταναλωτές εμπλέκονται ενεργά και σε άλλες ηλεκτρονικές συναλλαγές, με τα 2/3 (των χρηστών) να πραγματοποιούν πλέον τις τραπεζικές συναλλαγές και τις πληρωμές των λογαριασμών τους μέσω του internet. Επίσης, σημαντική ανάπτυξη παρουσίασε ο τομέας της εύρεσης ακινήτων αλλά και ασφαλιστικών υπηρεσιών, αφού περίπου το 1/3 το χρηστών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να βρει αυτό που του ταιριάζει, αλλά και να ολοκληρώσει την αγορά κάποιου προϊόντος.

Η έρευνα κάνει λόγο για «ωριμότητα» των Ελλήνων όσον αφορά τον τρόπο που στέκονται απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές. Η ωριμότητα έγκειται στο ότι η πλειονότητα πλέον αναζητάει ηλεκτρονικά καταστήματα και πλατφόρμες που διακρίνονται στην πελατειακή εξυπηρέτηση και στους ξεκάθαρους όρους χρήσης. Επιπλέον, σημαντικό έδαφος κερδίζει το θέμα της εμπορικής επωνυμίας -του πόσο ισχυρό είναι το brand του online καταστήματος- κάτι στο οποίο δίνει βάση το 47% των χρηστών.

Την ίδια στιγμή τα περιβόητα ανασταλτικά θέματα της «ασφάλειας» και οι επιφυλάξεις που σχετίζονται με αυτή υποχωρούν, αφού μόλις ένα 25% αναφέρει ρητά ότι δεν εμπιστεύεται τις αγορές από το internet και ένα άλλο 16% δηλώνει ότι φοβάται για παράνομη χρήση των προσωπικών του δεδομένων. Το 30% αναφέρει ότι δεν πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές λόγω του ότι δεν έχει πιστωτική κάρτα και αυτός είναι πλέον ο βασικός λόγος που το ενάμιση εκατομμύριο του ελληνικού online καταναλωτικού κοινού δεν είναι μεγαλύτερο.

Πηγή: www.brandfather.gr