2012/01/23 – Η Καθημερινή – Social Media

  • -

2012/01/23 – Η Καθημερινή – Social Media

Category : Journal , Press

Ενεργοί χρήστες των Social Media οι Έλληνες

Έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα Social Media».

Ενεργοί χρήστες των Social Media οι Έλληνες

Ολοκληρώθηκε η πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα social media». Σύμφωνα με την έρευνα οι Έλληνες χρήστες μπορούν να χαρακτηριστούν ως «έμπειροι» διότι το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media πάνω από 3 χρόνια. Το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) και το 60% blogs και forums. Επίσης 1 στους 2 Έλληνες αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών. Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011 με 1050 έμπειρους χρήστες του Internet που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ενώ χρησιμοποιούν συχνά τα social media, οι Έλληνες είναι πολύ ενεργοί μόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (περίπου 1 στους 2 αφήνει σχόλια συχνά). Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά όταν εξετάζουμε τα blogs/forums (όπου μόνο 1 στους 5 κάνει συχνά σχόλια) και τις σελίδες με reviews χρηστών (όπου μόνο 1 στους 10 αφήνει συχνά κάποιο σχόλιο). Το παραπάνω γεγονός εξηγείται από την μεγαλύτερη εξοικείωση που έχουν οι Έλληνες χρήστες με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook) από ότι με τους άλλους τύπους social media, blogs και σελίδες με reviews χρηστών. Επιπροσθέτως, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχεία που σχετίζεται με την Ελληνική κουλτούρα), και όχι την ενημέρωση τους για ένα συγκεκριμένο θέμα. Παράλληλα αποδεικνύει ότι τα blogs/ forums / chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικού οργανισμούς / εταιρίες για προώθηση και ενημέρωση.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα όταν οι χρήστες ερωτούνται για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media. Σε αντίθεση με τα παραπάνω αποτελέσματα οι χρήστες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%). Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) έχουν ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις 16% γεγονός που συμβαδίζει και με τα διάφορα πρόσφατα περιστατικά / κρούσματα κακόβουλης χρήσης του. Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews εξηγείται από το γεγονός ότι τα σχόλια (posts) τα οποία υπάρχουν σε reviews, έχουν αναρτηθεί από άτομα τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία. Το word of mouth, συνεχίζει και στον ηλεκτρονικό χώρο να κατέχει την πρώτη θέση στην εμπιστοσύνη των χρηστών. Παράλληλα σκιαγραφεί την ωριμότητα των σοβαρών Ελληνικών εταιριών που πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες on-line που δίνουν πλέον την δυνατότητα στους on-line καταναλωτές να αξιολογούν τις υπηρεσίες που δέχονται και να το εκφράζουν δημοσίως.

Εξερευνώντας τις στάσεις των χρηστών απέναντι στα social media, παρατηρούμε ότι 1 στους 2 δηλώνει εξοικειωμένος με τη χρήση τους ενώ, μόλις 1 στους 4 δοκιμάζει τα καινούρια applications του facebook, γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης τα χρησιμοποιούν στην απλή τους μορφή ένα κάποιο χρονικό διάστημα προκειμένου να εναρμονιστούν με τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα. Επίσης, 1 στους 3 δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί γιατί τα θεωρεί σημαντικό εργαλείο της εποχής μας για ψηφιακή πληροφόρηση, επικοινωνία, διασκέδαση και συναλλαγές.

Αναλύοντας περισσότερο τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) παρατηρούμε ότι 1 στους 2 χρήστες, δηλώνει ότι έχει στο προφίλ του πάνω από 100 φίλους. Σημαντικό (και βέβαια κάτι που πρέπει να εξετασθεί σε βάθος στο μέλλον) όμως είναι το γεγονός ότι το 45% δηλώνει ότι γνωρίζει προσωπικά μέχρι το 50% των «φίλων» του.

Οι κυρίαρχοι λόγοι για τους οποίους χρησιμοποιούν οι Έλληνες τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι η επικοινωνία με την οικογένεια και φίλους (37%), η διασκέδαση (32%) και για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο (28%). Οι παραπάνω λόγοι μπορούν να εξηγηθούν, αν κοιτάξουμε την κατανομή συχνότητας χρήσης του facebook στις ηλιακές ομάδες. Από ηλικία 14 έως 26 ετών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το facebook καθημερινά πάνω από το 60%, ενώ από ηλικία 34 και πάνω η χρήση του facebook περιορίζεται σε λίγες φορές την εβδομάδα.

Πηγή: www.kathimerini.gr