2012/01/23 – edublogs.org – Έρευνα Social media

  • -

2012/01/23 – edublogs.org – Έρευνα Social media

Category : Internet , Press

Έμπειροι οι Έλληνες στα social media!

 

Σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την “Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα social media”, οι Έλληνες χρήστες μπορούν να χαρακτηριστούν ως “έμπειροι”, αφού το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media πάνω από 3 χρόνια.

Το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) και το 60% blogs και forums. Επίσης 1 στους 2  Έλληνες αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών. Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011 με 1050 έμπειρους χρήστες του Internet που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές.

Εξοικείωση:
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ενώ χρησιμοποιούν συχνά τα social media, οι Έλληνες είναι πολύ ενεργοί μόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (περίπου 1 στους 2 αφήνει σχόλια συχνά). Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά όταν εξετάζουμε τα blogs/forums (όπου μόνο 1 στους 5 κάνει συχνά σχόλια) και τις σελίδες με reviews χρηστών (όπου μόνο 1 στους 10 αφήνει συχνά κάποιο σχόλιο). Το παραπάνω γεγονός εξηγείται από την μεγαλύτερη εξοικείωση που έχουν οι Έλληνες χρήστες με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook) από ότι με τους άλλους τύπους social media, blogs και σελίδες με reviews χρηστών.

Επιπροσθέτως, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχεία που σχετίζεται με την Ελληνική κουλτούρα), και όχι την ενημέρωση τους για ένα συγκεκριμένο θέμα. Παράλληλα αποδεικνύει ότι τα blogs/forums/chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικούς οργανισμούς/εταιρίες για προώθηση και ενημέρωση.

Εμπιστοσύνη:
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα όταν οι χρήστες ερωτούνται για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media. Σε αντίθεση με τα παραπάνω αποτελέσματα οι χρήστες  δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%). Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) έχουν ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις 16% γεγονός που συμβαδίζει και με τα διάφορα πρόσφατα περιστατικά/κρούσματα κακόβουλης χρήσης του. Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews εξηγείται από το γεγονός ότι τα σχόλια (posts) τα οποία υπάρχουν σε reviews, έχουν αναρτηθεί από άτομα τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία.

Το word of mouth, συνεχίζει και στον ηλεκτρονικό χώρο να κατέχει την πρώτη θέση στην εμπιστοσύνη των χρηστών. Παράλληλα σκιαγραφεί την ωριμότητα των σοβαρών Ελληνικών εταιριών που πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες on-line που δίνουν πλέον την δυνατότητα στους on-line καταναλωτές να αξιολογούν τις υπηρεσίες που δέχονται και να το εκφράζουν δημοσίως.

πηγή:edublogs.org