2011/12 – nextdeal.gr – Ebusiness Innovation Forum

  • -

2011/12 – nextdeal.gr – Ebusiness Innovation Forum

Category : Internet , Press

E-Business Innovation Forum 5 και 6 Δεκεμβρίου

E-Business Innovation Forum 5 και 6 Δεκεμβρίου
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της ΕΕΔΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών συνδιοργανώνουν Συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Internet με θέμα: e – business innovation forum, στις 5 & 6 Δεκεμβρίου 2011 στο Συνεδριακό Κέντρο της ΕΕΔΕ.Σκοπός του συνεδρίου είναι η ενημέρωση των ειδικών για την παρούσα κατάσταση και τις προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα, η ανάλυση των βασικών θεμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη γενικά του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στην Ελλάδα και η καταγραφή προτάσεων προς την Πολιτεία αλλά και φορείς για την ενίσχυση των πρωτοβουλιών αυτών.

Στην πρώτη ενότητα με θέμα «Υποδομές, Θεσμικό Πλαίσιο και Εθνικές Πρωτοβουλίες» με συντονιστή τον καθ. Γιώργο Δουκίδη, θα μιλήσουν ο Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Παντελής Τζωρτζάκης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός, ο Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού κ. Aντώνης Μαρκόπουλος και ο Σύμβουλος Πληροφορικής και Ψηφιακής Σύγκλισης του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Πάνος Ζαφειρόπουλος.

Στην ενότητα «Τάσεις Καταναλωτών, Επιχειρήσεων και Οργανισμών για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Διαδίκτυο» θα παρουσιαστούν μελέτες για την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στην Ελλάδα, για τη χρήση ηλεκτρονικών τραπεζικών υπηρεσιών, για τις στάσεις, την αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα Social Media και για την Αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα on-line καταναλωτή. Θα υπάρχουν ακόμα δύο ενότητες, η μία θα παρουσιάσει  ελληνικές περιπτώσεις Βέλτιστων Πρακτικών και η άλλη θα ασχοληθεί με τη νέα επιχειρηματικότητα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ για την “καταγραφή της συνολικής αγοράς B-C ηλεκτρονικού εμπορίου και την συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών” που θα παρουσιασθεί στο συνέδριο, παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το β’ εξάμηνο, οι συνολικές αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών διακυμάνθηκαν το 2011 στα € 1,7 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010. Αυτή την στιγμή 1,5 εκατ. on-line Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές το χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας 1.150 ευρώ ετησίως εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites.

Το συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων που ασχολούνται ενεργά με το ηλεκτρονικό εμπόριο ή ενδιαφέρονται να εμπλακούν με αυτό, σε κυβερνητικά στελέχη που σχετίζονται με την υλοποίηση εθνικών πρωτοβουλιών, σε νέους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν επιχειρηματική δραστηριότητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και σε εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου ή υποστηρικτικές σε αυτές (πχ. τράπεζες, εταιρίες λογισμικού, υπηρεσίες ασφαλείας, μεταφορές, τηλεπικοινωνίες, κλπ).
Σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρατηρήθηκε αύξηση των online αγορών των καταναλωτών το 2011 κατά 30% που θα φθάσει τα € 1.7 δις.

Ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την “καταγραφή της συνολικής αγοράς B-C ηλεκτρονικού εμπορίου και την συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών”. Παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το ΄Β Εξάμηνο, οι συνολικές αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών διακυμάνθηκαν το 2011 στα € 1,7 δις σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010. Αυτή την στιγμή 1,5 εκ. on-line Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές / χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας € 1.150 / χρόνο εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε Ελληνικά sites.
Η ποικιλία και η πυκνότητα των on-line αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά ενώ τα best-sellers παραμένουν οι H/Y, ηλεκτρονικά είδη, εισιτήρια ταξιδιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, είδη σπιτιού και βιβλία. Παρ’ όλα αυτά οι κατηγορίες που είχαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, καλλυντικά / προσωπική φροντίδα, κοσμήματα/ ωρολόγια, προϊόντα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση χρήσης και αγορών από τα sites ημερησίων προσφορών που για το Ά Εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών on-line αγορών.

Η ωριμότητα πλέον των on-line Ελλήνων καταναλωτών διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία / καλοσχεδιασμένο site από την πρώτη θέση το 2010 είναι στην Τρίτη (με 50%). Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι “καλές κριτικές σε blogs / forums” (38%) και “πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα” (37%).

Περισσότερες λεπτομέρειες για την συγκεκριμένη έρευνα (επιστημονική ευθύνη του Καθ. Γ. Δουκίδη) και δύο άλλες ενδιαφέρουσες μελέτες (μια για τα social media και μια για την ηλεκτρονική τραπεζική) θα παρουσιασθούν την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου στο ετήσιο συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (E-Business Forum) που οργανώνει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου) με το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ).

Χορηγοί του συνεδρίου είναι οι ΟΠΑΠ, Cognity, Anytime by Interamerican, Retail Link και Oracle.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικούς πίνακες αμέσως παρακάτω πατώντας στον αντίστοιχο τίτλο δίπλα από τη σύνδεση “Δείτε Επίσης”